|
|
Etablering af bebyggelse langs motorvejen |
 |
Dette projekt er PÅ HOLD på ubestemt tid...
Grundejerforeningen Svenstrup blev i 2021 kontaktet af entreprenør ang.
etablering af bebyggelse langs motorvejen - mellem stien vest for Stampevænget og motorvejen, samt vest for Bakkehusene.
Nedenfor kan udviklingen følges:
Beboere modtog indkaldelse til Borgermøde d 23-Nov-2023:
Hele invitation - klik hér
Bestyrelsen var i 2022 i dialog med projektudviklingsgruppen og gav igen kommentarer til projektet set fra vores perspektiv.
Bestyrelsen fik i April 2021 henvendelse fra entreprenøren.
Her kan du se informationer omkring byggeplaner (stor fil),
samt Grundejerforeningens høringssvar 2021.
|
|
|
Etablering af støjvold langs motorvej |
 |
Dette projekt er PÅ HOLD på ubestemt tid...
Grundejerforeningen Svenstrup tiltrådte i sin tid kommunens
støjvoldsprojekt. Bestyrelsen arbejdede derfor i 2005-2012 på at forhandle en
støjvoldsløsning med Hørsholm Kommune.
Nedenfor kan udviklingen følges:
Støjberegninger for scenarier vist ved Gensfors 2011 - 19.6.2011
Positiv
udvikling med støjvoldsprojektet - 22.2.2009
FAQ - støjvoldsprojektet - 22.2.2009
Skitsetegning - støjvoldsprojektet - 22.2.2009
Kronik i
Ugebladet - 6.2.2008
Referat af ordinær generalforsamling
(se punkt 7) - 13.6.2006
Referat af møde med Hørsholm
Kommune - 17.5.2006
Referat af møde med Hørsholm
Kommune - 1.11.2005
Referat af ekstraordinær
generalforsamling - 25.10.2005
Indkaldelse til ekstraordinær
generalforsamling - 25.10.2005
|
|
|
Hvad skal vi gøre med vores fællesgrund? |
 |
På den ordinære generalforsamling 2006 blev det besluttet at nedsætte et
udvalg der har til opgave at finde ud af, hvad vi kan/vil bruge grunden til.
Skal der være græs, skal der være petanque bane, skal den sælges osv.
Udvalget består at Benny RV10, Peter RV20, Karin RV32A, Lars RV53 og Klaus
RV16.
Nedenfor kan udviklingen følges:
Kommentar
fra bestyrelsen vedr. fællesgrunden - 29.8.2006
Referat af ordinær generalforsamling
(se punkt 8) - 13.6.2006
|
|
|
Fibernet bliver etableret i Hørsholm. |
|
|
NESA (nu en del af DONG Energy) er igang med at etablere fibernet udvalgte steder på Sjælland.
Fibernettet kan levere bredbånd, IP-telefoni samt video-on-demand.
Planen er at påbegynde gravearbejdet januar 2007 og være færdig med alle
installationer maj 2007.
NB. Afslutningstidspunktet er rykket til oktober 2007.
Mere om NESA Fibernet
Status på projektet
Tilmelding til Fibernet
|
|
|
NESA (nu en del af DONG Energy) er i gang med at fjerne luftledninger og nedgraver nye kabler.
|
|
|
NESA har påbegyndt nedgravningen af kabler i hørsholm for at
fremtidssikre området hvad angår strøm og belysning.
Som led i projektet har Hørsholm Kommune valgt at opsætte ny gadebelysning.
Planen var at være færdig inden udgangen af 2006, men de er først påbegyndt
gravearbejdet på Ringvej primo maj måned.
Mere om NESA's kabellægning
Status på projektet
|